„A száguldás és a verseny nekem Életelemem ez hajtja vérem ezt űzöm egész életemben s nem is értek semmi máshoz . Persze tudom mivel jár ez de ezzel együtt vállalom. Ha bármi kor komolyabb baleset érne, az legyen egyszeri és végzetes legyen én az életet teljeségben élő ember vagyok és soha nem bírnám ki hogy halálomig egy tolókocsiban keljen néznem...”
„Kocogás közben Néha ezt mondom magamnak: három világbajnokságot nyertél. Ezt minden alkalommal másképp mondom. Tisztában vagyok vele, hogy menyire jónak kell lenem. De ezt sikerült egészséges módon feldolgoznom, mert mindezt a magam és mások kemény munkájáért köszönhetem. Ez nagyon nagy dolog ,de csak okosan logikusan felépítet úton lehetet idáig eljutnom.” (1994. január)
"Ha második vagy, te vagy az első, aki veszít."
"Egy adott napon, adott körülmények között azt gondolod, korlátaid vannak. Majd eléred a határt, és azt mondod 'Oké, ez a határ". Majd hirtelen egy kicsit továbblépsz. A gondolataid hatalmával, az eltökéltségeddel, az ösztönöddel és a tapasztalatoddal nagyon magasan tudsz repülni."
"Egy különös dolog, amit a Formula–1 nyújt neked, hogy tudod, mindig veszélynek vagy kitéve. A sebesülés veszélye, a halál veszélye. Ez az életed részét képezi, és neked mindkét arcodat, a szakértőt is és a rideg magatartást is el kell dobnod magadtól. És én túlságosan szeretem ahhoz, hogy eldobjam magamtól."
"A versenyzés a véremben van. Az életem részét képezi, egész életemben ezt csináltam és ez nálam mindenekelőtt áll."
"Nincsenek kis balesetek ezen a pályán." - az imolai pályáról tartott véleménye az 1994-es végzetes futamot megelőzően.
"Sok balesetet számláló évad elé nézünk, és véleményem szerint szerencsések leszünk, ha valami igazán komoly nem történik." -az 1994-es szezon előtt.
"Egyfolytában megyek tovább és tovább, hogy megtanuljam a saját testi és a szellemi korlátaimat. Ez nekem az élet útja."
"Természetesen vannak pillanatok, amikor azt csodálod, hogy milyen hosszú út lenne előtted, mert vannak olyan szempontok, amelyek nem felelnek meg az életstílusodnak. De én csak győzni szeretek."
"Az autóm befejezte, úgyhogy leparkoltam azt." -az 1988-as Monacoi Nagydíjon való kiesése után
"Ha van egy célod az életedben, egy igazi cél, nem számít, hogy szegény vagy gazdag származású vagy, ha keményen dolgozol, és hiszel Istenben, elérheted a sikert az életedben."
"Tudom, hogy lehetetlen mindig győzni. Én csak remélem, hogy a vereség nem jön el ezen a hétvégén."
"Ha valaha történik velem egy olyan baleset, amitől gyökeresen megváltozik az életem, remélem, gyorsan lezajlik. Nem szeretnék tolószékbe kerülni. Nem szeretnék egy kórházban szenvedni a sérüléseim miatt. Ha élni fogok, teljes életet akarok. Nagyon intenzíven, mert én eléggé nyughatatlan ember vagyok. Tönkretenné az életemet, ha nem tudnék teljes életet élni." -1994. január, 4 hónappal a halála előtt.
"A gépek háttérbe szorítják a személyiséget, pedig a személyiség az, amire a szponzorok és a közönség figyelnek. Ráadásul csak néhány egymásnak ellentmondó személyiség van, a többieknek nincs jó eredménye, nincs semmi hitelessége. Csökkentenünk kell a költségeket, hogy visszatérhessünk egy olyan korszakba, amikor a hangsúly ismét az embereken van, nem a számítógépeken."
"Olyan küzdelmet szeretnék, ahol a saját határaim számítanak, ahol az ellenfelek bőrből, csontból vannak és ahol a különbséget az agy, a tapasztalat és természetesen az alkalmazkodó készség teremti. Nem akarok valaki más számítógépével versengeni. Ha 100 százalékot nyújtok vezetés közben, ami éppúgy a hobbim, mint a foglalkozásom, akkor bárkivel képes vagyok versenyre kelni, de számítógépekkel nem."
"Ha Isten veled van, minden letisztulttá válik. Kaptam tőle egy áldást, de természetesen én is megsérülhetek, meghalhatok, mint bárki más. Rendszeresen imádkozom, de nem pusztán megszokásból, hanem azért, mert ez jobbá teszi az életemet. Templomba csak ritkán járok, mert ott kizárólag akkor érzem jól magam, ha senki más nincs jelen."
Ha eléred, hogy jobb lesz a kommunikációd más versenyzőkkel, bármiről szabadon beszélhetsz. Tisztelned kell a többieket és hinni abban, hogy tisztességes a versengés. Ha kétségeid vannak ezzel kapcsolatban, agresszívvá válsz."
"Ha befejeztem, megpróbálok új, motiváló tevékenységet találni magamnak. Hiszek benne, hogy képes leszek az üzleti életben valós alternatívát találni."
"Számomra a legfontosabb dolog a győzelem. Az előzések, a pole pozíciók és a futamgyőzelmek után érzett néhány másodpercnyi elégedettség a motivációm."
"Másodiknak lenni egyet jelent azzal, hogy első vagy a vesztesek között. A győzelem olyan, mint a drog... Nem tudok elképzelni olyan helyzetet, hogy megelégedjek a második vagy a harmadik helyezéssel."
"A barátaim zömével öt-tíz éve jóban vagyok. Nincsenek új barátaim, de jól megvagyok a fiatalokkal a Formula-1-ben."
"Ebben a szakágban a túléléshez szükség van némi ijedtségre. A félelem roppant fontos érzés. Segít abban, hogy tovább versenyezhess és tovább élhess."
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom."
"Sosem ismerik a győztes pilóta igazi örömét. A sisak olyan érzéseket takar el, amiket nem lehet megérteni."
"Igen, félek a fájdalomtól és a haláltól is. De nem baj, a félelem még több energiát ad!"
„ Fizikailag teljesen kikészültem. De a győzelem a legjobb gyógyír mindenre!” (Az 1986-os jerezi győzelme után, ahol 0,014 mp-vel nyert Mensell előtt)
„A verseny startja hihetetlen pillanat. Olyan, mint egy álom, amikor belépsz egy másik világba.”
„Hello, Alain. Hiányzik, hogy már nem vagy itt köztünk! (1994 Imola, Senna rádióüzenete Prostnak)
„ 1 napból 12 órát foglalkozok a versenyautómmal, 12 órát meg gondolkodok róla!”
Forrás:google.hu
|