Ayrton Senna Emlékoldal
Senna
 
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Linkek
 
Playboy interjú

Őszinte beszélgetés a Forma-1 „kalózvilágbajnokával" viharos szerelmekről, botrányos versenyekről, vallásos víziókról és arról, hogy tényleg baj van e a férfiasságával.

A piros lámpa hirtelen zöldre váltott. Ayrton Senna da Silva meghallva maga mögött több tucat autó motorjának ideges berregését, első sebességbe kapcsolt és elindult -hatvannal. Méltóságteljesen és nyugodtan hajtott végig az Avenida Nova Cantareirán Sao Paulóban sötétkék '86-os Mercedes kisbuszával. Egy szórakozott gyalogos futva tért ki az autó elől. Óvatossága ez esetben szükségtelen volt. Annak ellenére, hogy az járja róla, forgalomban úgy vezet, mint egy kezdő -ő maga is elismeri, hogy városban mindig kissé figyelmetlen-, Senna már finoman fékezett, felére csökkentve a sebességet. A metálkék Mercedes ablaküvegeiről visszaverődő fény megakadályozta a járókelőket abban, hogy Brazília legtitokzatosabb hősét felismerjék.

Egészen a következő lámpáig. „Nyerd meg a következő versenyt is!", kiáltotta egy kis hentesüzlet tulajdonosa a bolt ajtajából. Néhány nappal ezelőtt, hasonló áhítat kerítette hatalmába egy magánrepülőket gyártó cég elegáns hangárját, ahol kiszállt saját tízszemélyes HS-125/800 gépéből. Csomagjában ott volt a kanadai trófea, melyet lenyűgöző pályafutásának 23. győzelméért kapott.

Ayrton Senna, aki márciusban töltötte be 30. évét, két irigylésre méltó cím birtokosa: Az egyik a Forma-1 világbajnoki címe, melyet 1988 után 1990-ben ismét megszerzett, a másik pedig az, hogy ő Brazília legkedvesebb bálványa. Egy 1988 augusztusában végzett közvélemény kutatás szerint -tehát, még mielőtt elnyerte volna a világbajnoki címet- a szurkolók 71%-a szavazott rá, mint a legjobb brazil sportolóra. Utána a kosaras Oscar következett 44%-al, a harmadik helyen pedig ellenfele és ellensége Nelson Piquet állt 24%-al. Rendkívüli népszerűsége érthető. Júniusban -amikor a brazil fociválogatott az olaszországi világbajnokságon csupán a legjobb nyolc közé volt képes bejutni- Senna első helyezést szerzett, s 100. nagydíját kivételesen gazdag rekordgyűjtemény birtokában fejezte be: 46 élpozíció, ebből 13-at egy szezonban szerzett,  8 győzelmet pedig szintén egy év alatt sikerült begyűjtenie, hogy csupán a leglátványosabb eredményeket említsük.

A sikersorozat egyúttal a bevételek bajnokává is tette. 1989-ben Senna körülbelül 10 millió dollárt kereshetett a McLaren csapat tagjaként, valamint a díjakkal és külön üzletekkel. Ő maga nem erősíti meg ezt az információt, melyet saját brazíliai cége, az Ayrton Senna Promóció többször is nyilvánosságra hozott.

 

„A számok csupán számok", mondja kitérően, a tőle megszokott diszkrécióval.

 

Talán épp a diszkrét és titokzatos szavakkal lehetne legjobban jellemezni. Szigorúan ellenőrizteti hírnevének alakítását, az említett brazíliai cégen kívül további három áll a rendelkezésére (kettő Európában, egy az Egyesült Államokban). Franciaországban egy ügynökséget kizárólagos joggal ruházott fel, hogy a róla készült fényképeket terjessze a világban. Ritkán fogad újságírókat exkluzív interjúkra. Baráti köre igen szűk. Legszívesebben családjával tölti idejét, azaz szüleivel, Viviane nevű nővérével, Leonardo nevű fivérével és három unokaöccsével. Az üzleti életben hasonlóan zárkózott; mióta menedzsere, Armando Botelho, tavaly elhunyt, édesapja, Milton da Silva intéz mindent, akinek korábban autófelszereléseket gyártó saját cége volt, s aki ma unokaöccsével, Fábió da Silva Machadóval, annak fiával, Leonardóval, és egy kis létszámú kisegítő személyzettel, kizárólag Ayrton karrierjének szenteli az életét.

Magánéletét és pihenőidejét ádázul védelmezve hat hónapig tartott, míg végül 1990 nyarán Senna beleegyezett abba, hogy fogadja a Playboy-t erre az őszinte beszélgetésre, melyből életének leghosszabb és legmélyebb interjúja lett.

A brazil Playboy riportere, Monica Bergamu, a következő beszámolóval tért vissza:

„Hét órányi anyagot vettem fel a házában Premembében, Sao Paulo északi részén. Ezen a nyugalmas helyen töltötte Senna a kamaszkorát, ahol még ma is megosztja szobáját a fivérével. Az épület kész erődítmény: A csaknem 4 méter magas fehér fal elzárja a kíváncsiskodók útját. Bent az egyszerűség dominál: három szoba, egy kandalló, s néhány szellősen elhelyezett rusztikus bútor. A fák között kis út szeli át a kertet melyen az autók közlekednek: két Golf, egy Ford Country furgon, egy Santana, egy Monza, egy Buggy, és a már említett Mercedes kisbusz ( Európában Senna egy Honda 90-essel jár). Ezek közül egy-kettő Tatuíban, a vidéki kúrián parkol Sao Paulótól 143 km-re -Senna itt tölti ideje nagy részét, amikor Brazíliában tartózkodik.

Délután három órakor érkeztem beszélgetésünk első fordulójára, Senna éppen akkor ébredt. Tatuíból Sao Paulóig tartó utazását pihente ki -saját maga vezette a helikoptert-. Senna szereti a napfényt -Monte Carlóban egyedül él egy háromszobás lakásban, mely a tengerre néz, s melyben kevés a bútor és sok a fény-, ezért egy kis asztal mellé telepedtünk le a csöndes, napos kertbe, a medence közelébe. Háromórányi beszélgetés után megállapítottuk, hogy sok fontos témát még csak nem is érintettünk. Kedvesen beleegyezett abba, hogy még egyszer fogadjon. Másnap azonban, mikor ismét felkerestem, mintha kevésbé előzékeny kedvében lett volna. Figyelmeztetett, hogy csak egy óra áll rendelkezésünkre.

Most is egy erős napsütésben, a medence trambulinján folytattuk a beszélgetést. Figyelmeztetése haszontalannak bizonyult: Csupán estefelé kapcsoltuk ki a magnót, miután felvettünk újabb négy órányi beszélgetést. Senna általában saját véleményét fejtette ki, bár kerülte a határozott kijelentéseket. Alkalmanként megmagyarázhatatlan falakat emelt bizonyos részletek közé, mintha sértetlenségét igyekezett volna megőrizni. Háromszor is kikapcsolta a magnót, hogy ne kelljen Nelson Piquet-ről beszélnie -ám éppen vele kapcsolatos az interjú legmeglepőbb kijelentése. Beszélgetésünk egy hosszú, lassú és leleplező utazás volt a világ egyik legnagyobb autóversenyzőjének belső világába."

 

 

Playboy: Vágjunk bele. Interlagosban, a legutóbbi brazil nagydíjon annyira meghatódott, hogy elsírta magát.

Senna: Annyian kiabálták a nevemet, hogy valami megbolydult bennem. Én voltam az egyetlen brazil, aki nyerhetett... Ez nagyon felkavarta az érzelmeimet. Hála istennek megadatott nekem, hogy átéljem ezt a fantasztikus pillanatot. De a szurkolók csupán a rajt előtt voltak hatással rám. Aztán már csak az én külön világom létezett a géppel, és semmi másra nem gondoltam, csak a győzelemre. Már majdnem megközelítettem saját rekordsebességemet aztán sajnos fuccsba ment az egész.

 

Playboy: Miért? Nem lenne itt az ideje, hogy elmesélje mi történt?

Senna: Fantasztikusan jól mentem. Az edzéseken én futottam a legjobb időt és megszereztem az élpozíciót. Meg is tartottam majdnem végig az egész verseny alatt. A bajok akkor kezdődtek, amikor a japán Satoru Nakajima, a Tyrrell versenyzője került elém. Félreállt a kanyar elején, én pedig megpróbáltam előzni, ami teljesen biztonságosnak látszott. Hirtelen meggondolta magát, és elzárta az utat. Legközelebb garantálom, hogy óvatosabb leszek vele.

 

Playboy: Óvatosabb, mint lenni szokott?

Senna: Hát persze. Nakajima teljesen kiszámíthatatlan, mint egyébként sokan mások, akik a Forma-1-ben versenyeznek. A tapasztalat lassanként megtanít arra, hogy mindegyikükkel szemben más stratégiát alkalmazzak.

 

Playboy: Egyesek azt állítják, hogy noha jelenleg valóban a leggyorsabb versenyző, van egy nagy hibája: vakmerőség. Egyetért ezzel?

Senna: Jellemző rám a vállalkozó szellem, a gyorsaság és az eltökéltség -nem csak a versenypályán, hanem az élet minden más területén is. Nagyon értékes tulajdonságok. Bizonyos helyzetekben azonban, egy túl erős személyiség épp az ellenkező hatást érheti el, mint amit szeretett volna. Annyi bennem az akarat, hogy időnként ellenem fordul. De hát éppen erről szól ez az egész: csak apránként lehet bizonyos dolgokat megtanulni.

 

Playboy: Mit gondol, előfordulhat, hogy Brazíliában sohasem lesz képes nyerni?

Senna: Ki tudja? Az ördög, aki királyfi ezen a világon, képes megfosztani minket bizonyos boldog pillanatoktól. De isten a király. Erősen bízom abban, hogy egyszer ez a boldogság is megadatik nekem.

 

Playboy: Hány órát aludt az előtt a verseny előtt?

Senna: Hármat. Hajnali háromkor feküdtem le, reggel hatkor meg már fent voltam. A pihenés borzasztóan fontos, de sajnos képtelen voltam rá. Egyébként sem vagyok képes hat óránál többet aludni verseny előtt. Normális napokon akár 10-12 órát is alszom. Imádok aludni. De az ilyen éjszakákon egyszerűen nem bírok magammal.

 

Playboy: Mit szokott álmodni?

Senna: Brazíliában olyan fáradt voltam, hogy egyáltalán nem álmodtam. Egyébként előfordul, hogy rémálmaim vannak karambolokról, máskor viszont olyasmiket álmodom, hogy találkozom a barátnőmmel és adok neki egy hatalmas csokrot.

 

Playboy: De jelenleg egyedül van, ugye?

Senna: Igen.

 

Playboy: A Duchas Corona tulajdonosának lányával, Adriane Yaminnal való hosszú négy éves kapcsolata után...

Senna: (Közbevág) Előtte voltak más barátnőim is. Csak kevesen tudtak róluk.

 

Playboy: Önnek sikerült mindig a magánéletét megvédenie, még akkor is, amikor ez szinte lehetetlennek látszott, mint például a világbajnoki cím elnyerésekor, 1988-ban. Nem sokkal ez után jött Brazília legfényesebb szexcsillaga, Xuxa. Szokásával ellentétben nem csinált titkot ebből a kapcsolatból, ezért sok ember arra következetett, sőt még ma is azt gondolják, hogy az egész csupán jól kiszámított reklámfogás volt.

Senna: Minthogy mindketten közismertek vagyunk, az életünk a figyelem középpontjában áll, és ahogy az már lenni szokott, az emberek elkezdtek mindenféléről beszélni. Szomorú eset volt. De egyet garantálok: soha, egyszer sem fordult elő, hogy megpróbáltam volna közhírré tenni a szerelmünket. Ha olyan nővel találkozom, amelyik felkavarja az érzelmeimet, akkor magamnak, s nem a közönségnek élek vele. Én tisztelem azt, akit szeretek. De Xuxával nem lehetett úgy csinálni a dolgokat, ahogy én szoktam. Ő kevésbé ura a hírnevének, mint én. Már az elején kialakult az a tendencia, hogy a kapcsolatunkból szenzációt csináljanak. Én ezt elleneztem. Még össze is különböztem emiatt többekkel. 

 

Playboy: Újságírókkal?

Senna: Nem. Olyanokkal, akik valóban felelősek voltak ezért az egészért. Olyanokkal, akik felelősek Xuxa ügyeiért.

 

Playboy: Netán Marlene Mattosról, Xuxa menedzseréről van szó?

Senna: Nem szeretnék neveket említeni. De amikor az ügy terjedni kezdett a sajtóban, engem nagyon zavart. Még többen hajtogatták, hogy az egész csak reklám. Pedig esküszöm, hogy ez nem igaz. Életemnek egy nagyon különleges szakasza volt.

 

Playboy: Jó viszonyban volt Marlenével?

Senna: Ó nagyon... komplikált személyiség.

 

Playboy: Igaz az, hogy ön engedélyt kért tőle arra, hogy udvaroljon Xuxának?

Senna: (Nevetve) Marlenén keresztül léptem kapcsolatba Xuxával, minthogy tőle kértem el a telefonszámát. De senkitől nem kértem engedélyt az udvarlásra.

 

Playboy: Mikor szakítottak?

Senna: Máriusban. A múltkor véletlenül végighallgattam egy interjúját a tévében, melynek során a magánéletéről, többek között rólam beszélt.

 

Playboy: Abban az interjúban Xuxa azt mondta, hogy nem nagyon van ideje a szerelmi életre, és, hogy Ön ezt nem akarta megérteni, hogy ráakaszkodott...

Senna: Kétségtelen, hogy nekem több időm volt. De még így is, két együtt töltött hét után, általában négy hétig külön voltunk. Az a legnagyobb baj, hogy Xuxa él-hal a hivatásáért, és egyszerűen bezárkózik a saját világába. Az hiszem, én azon kevesek egyike voltam, akik bejutottak ebbe a világba. Úgy érzem, hogy egészen rejtett vonásait is megismertem. De hozzá hasonlóan, én sem vagyok könnyű eset. Így aztán nagyon nehéz volt. Xuxa egyszerűen nem ad alkalmat egy kapcsolat kibontakozására. Nincs ideje arra, hogy olyasmiken gondolkozzon, mint család, meg gyerek. Az ilyen dolgok pedig nem pottyannak az ember ölébe. Xuxa csak álmodozik, de nem csinál semmit, hogy változtasson az életén.

 

Playboy: Ön valami tartósabb kapcsolatra vágyott?

Senna: Olyannyira, hogy fel is vetettem neki ezt a kérdést.

 

Playboy: Nem talált pozitív fogadtatásra?

Senna: Nem. Nekem viszont már elég kapcsolatom volt ahhoz, hogy tudjam mit akarok. Engem nem annyira az itt és most érdekel, hanem a jövő. Ahogy a dolgok alakultak, Xuxa csak egy lett volna a sok közül. Ezt semmiképpen nem akartam. Rá kellett jönnöm, hogy ez így nem megy.

 

Playboy: Ki volt a szakítás kezdeményezője?

Senna: Erre sokan kíváncsiak, mi? Az biztos, hogy nem tőlem fogják megtudni. Majd csak elkotyogja valamelyik Xuxához közel álló személy, akik úgyis mindenről mindent tudnak.

 

Playboy: Végül is akadályozta a kapcsolatukat Marlene Mattos, nem?

Senna: Hát nem segített, az biztos.

 

Playboy: Volt már igazán szerelmes?

Senna: (Némi gondolkodás után) Az elmúlt tizenkét évben több fájdalmas szakítást éltem meg (hosszú szünet), de nyugodtan állíthatom, életemben csak egyetlenegyszer éreztem magamban a vágyat, hogy saját családom legyen. Egész életemben csak egyetlenegyszer fordul elő, hogy arra vágytam, hogy valakitől gyerekem legyen. És ez a valaki Xuxa volt.

 

Playboy: Ön régebben nős volt, de nem nagyon szeret erről beszélni. Miért?

Senna: Vannak dolgok, amikről az ember nem beszél úton-útfélen. De talán itt az ideje, hogy erről is szót ejtsek. 1981 februárjában nősültem meg, egy gyerekkori barátnőmet vettem feleségül (Lilian Vasconeclos Sousa). Mikor elkezdtem Európában versenyezni, oda költöztünk. Itt jegyzem meg, hogy nagyon jól főzött. Aztán történt egy csomó dolog, aminek következtében én nyolc hónappal később visszajöttem Brazíliába, hogy belevessem magam apám üzleti ügyeibe és abbahagyjam a versenyzést. Nem sikerült úgy, ahogy vártam, így aztán 1982 márciusában elhatároztam, ismét új életet kezdek, visszamegyek európába, a versenypályákra, és elválok.

 

Playboy: Lilian nem fért bele a terveibe?

Senna: A házasságunk tévedés volt. Túl fiatalok voltunk. Nem lett volna szerencsés tovább folytatni azt a bizonytalan kapcsolatot, ami még nagyobb problémák forrása lett volna, ha netán gyerekeink is születnek. Nem bántam meg, mivel egyikünk sem szenvedett nagyon. Nem tartjuk a kapcsolatot, de tudom, hogy új családja van és boldog.

 

Playboy: Nem szerették egymást?

Senna: Ebbe hadd ne menjek bele. De nem bánok semmi.

 

Playboy: Egy ideig az a pletyka járta, hogy házasságát semmisnek nyilvánították. Volt ennek valamilyen alapja?
(Brazíliában egy házasságot általában akkor lehet semmisnek nyilvánítani, ha valamelyik fél bizonyítottan nem tesz eleget házastársi kötelességének)

Senna: Nem szoktam a szerelmi életemet kifecsegni, és soha nem hivalkodom a barátnőimmel a nyilvánosság előtt. Minthogy nem voltak képesek tönkretenni a pályán, ezt a szokásomat arra használták fel, hogy kitalálják ezeket a történeteket, melyekkel kétségbe vonták a férfiasságomat. Ez életem másik nagyon szomorú élménye. Ez a semmisnek nyilvánítási história csupán újabb abszurd agyszülemény volt. Semmi ilyesmi nem történt. Szakításunk teljesen normálisan zajlott, előbb külön éltünk, majd elváltunk. Sohasem nyilatkoztam ebben a dologban, mert nem volt semmi félni, vagy bizonyítani valóm. De nincs olyan hazugság, ami ellenállna az időnek. Ahogy múlnak a hónapok, az életem normális tényei lassacskán szertefoszlatják ezt a kellemetlen témát.

 

Playboy: Nelson Piquet csak olajat öntött a tűzre, mikor kijelentette, hogy ön nem szereti a nőket. Ez milyen hatással volt önre?

Senna: Nagyon... elszomorodtam. Ez hihetetlenül destruktív kampány volt ellenem. Minthogy nem voltak képesek lemosni a pályán, megpróbáltak személyes üggyel tönkretenni. Ez a próbálkozásuk is csődöt mondott.

 

Playboy: Ezek a rágalmak végül Américo Jacoto Júniort is érintették, aki az ön titkára és állandó útitársa volt, s akit ön végül elbocsátott, igaz?     

Senna: Júnior... gyerekkori barátom volt, olyan, mint egy testvér. Nagyon szomorú, hogy ezt az abszurd, hazug állítást nem csak arra használták fel, hogy engem tönkretegyenek, hanem hogy általa megsértsenek olyan valakit, akit én szeretek. Egyébként nem igazán elbocsátásról volt szó. Júnior valójában inkább a barátom volt, mint a munkatársam. Miután befejezte az egyetemet, nem tudta, hogy mihez fogjon, én pedig hívtam, hogy tartson velem az útjaimon. Így alkalma nyílt arra, hogy szétnézzen a világban, nyelveket tanuljon, és ezen kívül kitűnő társaság volt...

 

Playboy: Nem Piquet rágalmai miatt távolodtak el egymástól?

Senna: Volt egyfajta eltávolodás, a barátságunk azóta már nem a régi. Hihetetlenül nagy kárt okoztak... (Senna egy ideig feszülten hallgat) Jobb nem beszélni róla. Itt el akartam mondani valamit... de inkább mégis hallgatok.

 

Playboy: Mit akart elmondani?

Senna: Nem, nem, semmit.

 

Playboy: Valamit, ami ezzel az üggyel kapcsolatos?

Senna: (Kikapcsolja a magnót, majd indulatosan beszél Piquet-ről. Arra kér, hogy váltsunk témát.)

 

Playboy: Miért nem hazsnálja ki az alkalmat, hogy egyszer s mindenkorra tisztázza ezt az ügyet?

Senna: (Hallgat)

 

Playboy: Ön beperelte őt ezért. Elégtételt kapott azzal, hogy Piquet visszavonta azt, amit korábban állított?

Senna: Ez nem jelent semmit, mivel letagadta, hogy egyáltalán mondott volna ilyesmit. Nagyon piszkos játszma volt.

 

Playboy: Önnek szorosabb kapcsolata volt Katherine-nal, Piquet jelenlegi feleségével, mielőtt ők ketten összeházasodtak volna, ugye?

Senna: Nem volt köztünk szorosabb kapcsolat. De... ismertem.

 

Playboy: Hogy érti ezt?

Senna: (Érzelmesen) Ismertem őt, mint nőt ennyi az egész. Ismertem, mint nőt.

 

Playboy: Ezt sohasem említette. Ez a tény elég nem lenne ahhoz, hogy Piquet ne terjesszen olyanokat, amikről már szó volt?

Senna: Nincs semmi, ami alátámasztaná azt az állítását, miszerint én nem szeretem a nőket.

 

Playboy: Gondolja, hogy...

Senna: (Kikapcsolja a magnót és közli, hogy a továbbiakban nem hajlandó válaszolni semmilyen ezzel kapcsolatos kérdésre)

 

Playboy: A versenyek iránti szerelme miatt néha az a benyomása támad az embernek, hogy  nem is gondol másra, csak autókra.

Senna: Mikor dolgozom, valóban csak a győzelemnek élek. Nincs arra idő, hogy a sajtónak fecsegjek. Ez csak különleges alkalmakkor fordul elő. Mint például most. Ezek igen ritka alkalmak, és tartalmilag olyan gazdagok, hogy még az is, aki egyébként ridegnek talál, akaratlanul megszeret.

 

Playboy: Magányos típus?

Senna: A magány gyakran megérint. De bízom abban, hogy meg fogom találni azt az ideális embert, akivel megoszthatom az életemet. --- sérült mondat---. De sikerült magamat megnyugtatnom, hogy a megfelelő pillanatban találkozni fogok ezzel a személlyel. Tudok türelmes is lenni. Másfelől nem élek egyedül. Mindennap kapcsolatban vagyok Brazíliában élő szeretteimmel. Naponta többször is felhívom a szüleimet és a testvéreimet. Sohasem érzem egyedül magam. Soha nem is voltam egyedül.

 

Playboy: Szerepel a tervei közt egy második házasság?

Senna: Miért ne? Csakhogy most már telitalálatot akarok. Szeretnék gyerekeket - nagyon jó lenne egy házastárs. De hát nem tőlünk függ, ugye? Minden Isten akarata szerint van.

 

Playboy: Ha majd a fia négyéves lesz, ön is gokartot ad neki, mint annak idején az apja önnek?

Senna: Feltéve, ha ő is olyan tehetségesen fog autót vezetni az apja ölében, mint annak idején én. De nem fogom erőltetni. Mutatnék neki más utakat is, és abban támogatnám, ami iránt vonzalmat érez. Magától kell megszeretnie az autókat és a versenyzést. Én biztos nem ösztönözném.

 

Playboy: Hol van most az a régi kisautó?

Senna: Nyilván hulladék lett belőle valami roncstelepen. Egy pár évig játszottam vele, aztán apám vett nekem egy igazi gokartot. A régit az öcsém, Leo örökölte. Egyszer az apám üzeme mellett játszott vele. Egyszer gyorsabban hajtott, de figyelmetlenül. Elkezdtük szólogatni, mire ő hátranézett, miközben tovább gyorsított. Megcsúszott, nekiütközött egy falnak, és kis híján egy teherautó alatt kötött ki. Az apám annyira megrémült ettől, hogy kidobta a játékot.

 

Playboy: Emlékszik még első versenyére?   

Senna: Az elsőre, a másodikra, az első győzelemre...Mindenre emlékszem. Nyolc éves koromban versenyeztem először egy Sao Pauló-i fürdőhelyen. Az apámnak nem tetszett a dolog, mert kizárólag 18 év körüli srácok indultak. De beneveztem, és odavoltam a boldogságtól. Egy papírcetlikkel teli bukósisakból én húztam először pozíciószámot. Az egyes számot húztam -életem első élpozícióját! Olyan kicsi és könnyű voltam, hogy a gépem szinte röpült, és egy csomó körön át én vezettem. A nagyok utolértek a kanyaroknál, de az egyenes szakaszokon nem tudtak megfogni, úgy száguldottam. Csak három kör volt hátra, mikor egyikük hátulról belém jött, mire én kiröpültem az autóból és egyúttal a versenyből is. De majdnem nyertem.

 

Playboy: Kik voltak akkoriban a példaképei?

Senna: Jackie Stewart, Gilles Villeneuve, Niki Lauda, és természetesen Emerson Fittipaldi. Ő volt a legnagyobb.

 

Playboy: Sérült szövegrész...--- volna ennyire gyors, ugye? Épphogy csak átcsúszott egyik osztályból a másikba...

Senna: Az elemiben még egészen jól mentek a dolgok, mindig az első padsorban ültem. A gimnáziumban kezdtem visszaesni. Már akkor építgettem a légváraimat, arról ábrándoztam, hogy az autóversenyzésnek szentelem az életem. Az első padsor helyett elkezdtem középen ülni, majd leghátul, a dolgozatok alatt pedig puskáztam. Sőt egyszer egy barátom helyettem írt zárthelyit. Elfogadták -így legalább nem buktam meg! De ez volt a mélypont. Aztán leráztam magamról ezt a tompultságot és beiratkoztam vállalatigazgatási szakra a Sao Pauló-i egyetemen. De a gondolataim mégiscsak máshol jártak. Egy hónapig bejártam az órákra, aztán kiiratkoztam, és nem sokkal később Európába mentem. Ott kezdődött minden.

 

Playboy: És milyen volt először Forma-1-es autó volánja mögött ülni?

Senna: Fantasztikus élmény. Ez 1983 júliusában történt Donning parkban, egy nappal az angliai Nagydíj után (Senna 1981-től vett részt alacsonyabb kategóriájú versenyeken; hivatalosan 1984-ben vett részt először Forma-1-es versenyen, mikor szerződést kötött a Tolemannal). Frank Williams, a Williams tulajdonosa hívott meg, hogy menjek az autóval. Olyan volt, mint egy álom: közelről látni azt a hatalmas, hihetetlenül kifinomult, világbajnok gépet, amit addig csupán két pilóta vezetett! Nagyszerű érzés volt tudni, hogy én indíthatom be a motort, én tehetem sebességbe, és én vihetem ki a boxból. Az a nap az én napom volt -nem Williamsszé, nem a többieké, csak az enyém. Elindultam az autóval és megdöntöttem a pálya rekordját. Nagy élmény volt. Emlékszem, odaléptem az autóhoz, nézegettem, megsimogattam, gyengéden megütöttem és azt mondtam neki: „Itt az idő! Itt az idő!"

 

Playboy: Beszélgetett az autóval?

Senna: Bizony, így volt!

 

Playboy: Mostanában is elbeszélgetnek?

Senna: Nem, ez csak azon a napon történt. Mással vagyok én beszélőviszonyban -Vele ott fenn. Ez az utóbbi két évben egyre hangsúlyosabb lett. Fantasztikus élményeim voltak. Új élet nyílt meg előttem.

 

Playboy: Ez az Istennel való dialógusa 1998-ban Monacóban kezdődött, mikor annak ellenére, hogy majdnem egy perc előnye volt, Alain Prosttal szemben, nekiment a védőkorlátnak?

Senna: Pontosan. Az nem csak vezetési hiba volt. Olyan harc dúlt bennem, mely megbénított és sebezhetővé tett. Nyitott voltam Isten felé, de ugyanakkor az ördög felé is. A baleset azt jelezte: Isten ott várt, hogy a kezét nyújthassa nekem. Csak annyi kellett, hogy én is akarjam. Hihetetlen élmény volt. Az egész más, ha az embernek csak beszélnek Istenről. Én azonban a saját szememmel, a saját érzékszerveimmel bizonyosodhattam meg róla. Nincs kétértelműség, kétség, félreértés. Csak maga a bizonyosság.

 

Playboy: Milyen más hasonló élményei voltak?

Senna: Ha a szerelmi életemről nem szívesen beszélek, Istennel való kapcsolatomról még nehezebb szólnom. Egészen kivételes élmény. Ez az én saját világom. Azok szemében, akik nem hisznek, ez az egész csak őrület, butaság. Éppen ezért feszélyez, ha erről kell beszélni. Ugyanakkor miért ne osztanám meg ezt az élményt azokkal, akik hozzám hasonlóan új életet keresnek?

 

Még nincs hozzászólás.
 
Menü
 
Senna a Facebook-on

Senna a Facebook-on

 

MEGAPORT

 
Nép
Indulás: 2004-12-03
 
Google

Re-Startoltunk! Egy SZEREPJÁTÉK, amelybe bármikor becsatlakozhatsz! Légy te is Hõs! Hõsregék RPG    *****    Erdõszéli tudósítónk jelenti: Marculábi cica éjszakai felfedezõútra indult! Gyertek ti is! Részletek a Mesetárban!    *****    Születési horoszkóp 1000 Ft. 3 év elõrejelzés 1000 Ft. Párkapcsolati elemzés 1000 Ft. Óriási nyári akció csak nálam!!!    *****    Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lor    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Extrák - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed - Charmed -Játékok    *****    Re-Startoltunk! Egy SZEREPJÁTÉK, amelybe bármikor becsatlakozhatsz! Légy te is Hõs! Hõsregék RPG    *****    Filmek itt!    *****    Ha szeretsz filmet nézni klikk ide! Klikk klikk    *****    "Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.    *****    Megújult külsõvel vár Magyarország egyetlen Olicity rajongói lapja! Mindennap friss hírek a sorozatról és a párosról!    *****    Készítsd el saját horoszkópod ingyen,csak kattints!Fantasztikus akciók a fõoldalon,ezt nem szabad kihagyni! Látogas meg!    *****    BLOG, STORYK, KRITIKÁK, BESZÁMOLÓK, KEDVENCEK, DIVAT, SZÉPSÉGÁPOLÁS, LAKBERENDEZÉS, MINDEN AMI EGY BLOGRA KELL!    *****    Nyári akció,minden horoszkóp megrendelés 1000 Ft. Rendelj most szeretteidnek ajándék horoszkópot.Várlak az oldalamon!    *****    Gréti. 23. ExmisszusGyakornok. Jégkorong. Ottawa Senators. Jean-GabrielPageau. ErikKarlsson. Írás. Olvasás. Blog. (:    *****    Azt mondják, hogy amikor egy fõnix meghal, a hamvaiból egy sokkal szebb, sokkal erõsebb madár születik…    *****    Fantasztikus nyári akció,minden horoszkóp megrendelés 1000 Ft. Rendelj most szeretteidnek ajándékot.Várlak az oldalamon!    *****    "Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.    *****    #forpony#forpony #forpony #forpony #forpony #forpony #forpony #forpony #forpony #forpony    *****    INGYENES Asztrológiai OKTATÁS, Horoszkóp elemzési gyakorlatokkal!    *****    Tudjátok, milyen a réti tüzijáték? Nem? Akkor gyertek el Mályvához és Pipitérhez a Mesetárba!