1992
2004.12.20. 17:30
Nyomtatás! Ajánlom ezt a lapot a barátomnak!
A Williams már 1991-ben nagyon erős volt, csak a megbízhatóság jelentett problémát a csapat számára, de 1992-re ezt is sikeresen megoldották.
Senna ezévben eltökélten harcolt a végső győzelemért, de a McLaren alkalmatlan volt a nyerésre a minden tekintetben felülmúlhatatlan Williams FW14B-hez képest. Az új McLarennek több hiányossága is volt, ráadásul késett is az új modell (a 4. versenyen debütált), hiányzott az aktív felfüggesztés, kiszámíthatatlan volt a gyors kanyarokban, és már a Honda V12-es motorjának ereje sem ellensúlyozta a kocsi hiányosságait. Senna nyert Monacóban, Magyarországon és Olaszországban, de csak a 4. helyen végzett az összetettben, s a brazilnak nem volt szerződése egyik csapattal sem a következő évre.
Érezte, hogy a McLaren versenyautó már nem versenyképes (a Honda motor már nem múlta egyértelműen felül a Renault motor erejét 1992-ben), a Williams csapatban pedig nem versenyezhetett Prost mellett, mivel a francia megtiltotta, hogy Senna legyen a csapattársa. Senna decemberben Phoenixbe ment, hogy letesztelje a Penske IndyCart. Felmerült benne, hogy Mansellhez hasonlóan ő is az IndyCar sorozatban versenyezzen, de a Penskéhez végül nem őt szerződtették. A McLaren főnöke, Ron Dennis, megpróbálta biztosíttatni Renault V10-es motorral a csapatot, sikertelenül. Így a McLaren a Ford V8-as motort használta, ami teljesítményben gyengébb volt a gyári csapaténál, a Benettonénál, de remélték, hogy a kisebb lóerőt az aktív felfüggesztési rendszerrel orvosolni tudják. Senna végül maradt a McLaren csapatban, de kizárólag csak egy versenyre írt alá szerződést (Dél-Afrikára), hogy felmérje a McLaren versenyképességét. A tesztek után Senna úgy vélte, hogy az 1993-as McLarennek van egy különleges képessége, noha a motor még mindig nagyon gyenge volt, s nem tudott versenybe szállni a Williams-Renault-val. Senna ugyan nem írt alá éves szerződést, de abba beleegyezett, hogy versenyről-versenyre a csapatnál maradjon
Erdmények 1992
|
Forma-1
|
Dátum
|
Bajnokság
|
Pálya
|
Auto
|
Helyezés
|
|
március 1.
|
Dél-Afrikai GP
|
Kyalami
|
McLaren MP4/6B Honda
|
3
|
|
március 22.
|
Mexikói GP
|
Mexikóváros
|
McLaren MP4/6B Honda
|
|
K
|
április 5.
|
Brazil GP
|
Interlagos
|
McLaren MP4/7A Honda
|
|
K
|
május 3.
|
Spanyol GP
|
Barcelona
|
McLaren MP4/7A Honda
|
9
|
|
május 17.
|
San Marino GP
|
Imola
|
McLaren MP4/7A Honda
|
3
|
|
május 31.
|
Monaco GP
|
Monte Carlo
|
McLaren MP4/7A Honda
|
1
|
|
június 14.
|
Kanadai GP
|
Montreal
|
McLaren MP4/7A Honda
|
|
PP/K
|
július 5.
|
Francia GP
|
Magny-Cours
|
McLaren MP4/7A Honda
|
|
K
|
július 12.
|
Brit GP
|
Silverstone
|
McLaren MP4/7A Honda
|
|
K
|
július 26.
|
Német GP
|
Hockenheim
|
McLaren MP4/7A Honda
|
2
|
|
augusztus 16.
|
Magyar GP
|
Hungaroring
|
McLaren MP4/7A Honda
|
1
|
|
augusztus 30.
|
Belga GP
|
Spa
|
McLaren MP4/7A Honda
|
5
|
|
szeptember 13.
|
Olasz GP
|
Monza
|
McLaren MP4/7A Honda
|
1
|
|
szeptember 27.
|
Portugál GP
|
Estoril
|
McLaren MP4/7A Honda
|
3
|
LK
|
október 25.
|
Japán GP
|
Suzuka
|
McLaren MP4/7A Honda
|
|
K
|
november 8.
|
Ausztrál GP
|
Adelaide
|
McLaren MP4/7A Honda
|
|
K
|
---PP - első rajthely ----- LK - versenyen leggyorsabb kör ----- K - kiesett ----- KIZ - kizárták ---
|